fredag 8 april 2011

Amelia Earhart

Jaha, Där flög en vecka igen. helgen gick åt till idogt kämpande med en utställning som vete katten om den blir. Jag famlar mig fram i mörkret känns det som. Nåväl. På jobbfronten fullt upp så denna vecka har min lilla Signe fått vila. Fick dock veta igår att badhytterna i Hjo byggdes först 1914. Jämmer och död! Nu måste jag flytta fram allting ett år. No big deal tänker ni. Det är bara det att just i slutet av juni 1914 var det en dårpippi som satte en kula i en kunglig typ nere i Serbien och en månad senare bröt det första världskriget ut. Liiiite svårt att utelämna kanske. Som tur är tänkte jag att händelseförloppet skulle vara just under första delen av sommaren. Så vi kan väl låte Signe läsa om det i tidningarna. Ja, käre nån allt ska man tänka på.
På jobbet gör jag roliga illustrationer på temat el, ... det blev bla en som blev en homage till Amelia Earhart.Kan nästa serie handla om henne kanske. Stooooooooppppppp. En sak i taget nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar